پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر مناطق حاشیه شهرها ومحلات بحران خیز
مدیر عامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن از کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر ر راستای کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها و محلات بحران خیز شهرستان بروجن خبر داد.
سعید قوامی، اظهار داشت: توجه به مناطق حاشیه شهرها و مناطق بحرانی یک ضرورت واهمیت ویژه‌ای دارد و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد در این مناطق و محلات به صورت محسوس نمایان است و جهت کاهش این آسیب از طریق آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در دستور کار این موسسه قرار دارد.
وی تصریح کرد: در این کارگاه‌ها مشاوره و آموزش‌های مهارت اجتماعی، ایجاد نمایشگاه ، کارگاه های بهداشت روانی، ارتباط موثر، مهارت‌های نه گفتن و... با همکاری ومشارکت اداره بهزیستی شهرستان بروجن، شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ،اداره کل ورزش و جوانان استان ، موسسه شمیم آرامش با دعوت از کارشناسان، روانشناسان وکارشناسان پلیس مبارزه با موادمخدر ونیروی وفرماندهیس انتظامی شهرستان بروجن برگزار می گردد.
قوامی خاطرنشان کرد: آموزش و آگاه‌سازی نسبت به عوارض سوء مصرف مواد مخدر مهمترین راهبرد در امر پیشگیری از اعتیاد است.
وی عنوان کرد: پیشگیری به عنوان کم هزینه‌ترین و تاثیرگذارترین اقدام در راستای جلوگیری از ابتلای افراد به اعتیاد محسوب می‌شود و با برگزاری این گونه دوره‌ها تا حدودی می توان پیرامون تهدیدات ناشی از مواد مخدر روشنگری کرد.
مدیر عامل همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن با بیان اینکه این جمعیت برای پیشگیری از اعتیاد ظرفیت فرهنگی واجتماعی عظیمی دارد افزود: همیاران سلامت روان اجتماعی در بخش پیشگیری از موادمخدر برنامه هایی دارد تا اقشار تاثیرگذار را آموزش دهد.
قوامی با تاکید بر این نکته که مشکلات عدیده اجتماعی ریشه در معضلات فرهنگی دارد و اعتیاد به موادمخدر نیز یکی از نتایج معضلات فرهنگی است، گفت: فعال نمودن وگسترش سازمان‌های غیردولتی برای مبارزه با اعتیاد و استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد.
وی یادآور شد: مشاركت همه جانبه و همگاني مردم و افراد تاثيرگذار جامعه ما را در رسيدن به اهداف مهم پيشگيری از اعتياد هدايت مي‌كند و در حل و كنترل آسيب‌هاي اجتماعي و اعتياد و تحقق رويكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مي‌بايست از اين ظرفيت استفاده كرد.


۴۸۱ بازدید


۱۴ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .