پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
تحلیل تاب آوری کودکان به همت سلامت روان نسیم زندگی نایین برگزار شد.

کارگاه تحلیل تاب آوری کودکان به همت همیاران سلامت روان ایران(سلامت روان نسیم زندگی نایین) برگزار شد.

دنیایی که در انتظار کودکان است اغلب پاسخگوی اتتظارت و توقعات کودکان نیست چه بسا دنیایی خالی از مهربانی باشد ، دنیایی که با هزار شکل و هزار رنگ سلامت روانی اجتماعی کودکان را به چالش خواهد کشید لذا ضرورت دارد کودکان برای مقابله با ناملایمات و تهدیدات  از توانایی و تاب آوری بیشتری برخوردار باشند.

به همت همیاران سلامت روان نسیم زندگی نایین در استان اصفهان کارگاه دو روزه تحلیل تاب آوری کودکان با شرکت و همراهی اعضای هیات علمی دانشگاهها ، واحدهای آموزش عالی استان اصفهان ، فرهنگیان و پرسنل اداره بهزیستی شهرستان نایین و شهرستانهای تابعه استان اصفهان و همچنین تسهیلگران و همیاران سلامت روان ایران و با حضور و همراهی ریاست محترم بهزیستی شهرستان نایین و معاونت محترم فرمانداری این شهرستان برگزار گردید .

تاب آوری به‌طور مستقیم با میزان موفقیت و جه بسا شادکامی و پیشرفت کودکان مرتبط است و صد البته بهترین دوران آموزش تاب آوری کودکی است،تاب آوری در دوران کودکی بخوبی تمرین و تقویت خواهد شد.

کسی نمیتواند آینده را پیش بینی کند در واقع هیچکس نمیداند فردا برای خود و عزیزانش چگونه خواهد بود؟

ما نمیتوانیم دنیا را تحت کنترل و مدیریت خود داشته باشیم اما میتوانیم توانایی و تاب آوری خود را تقویت کرده تا در نهایت بهتر از پس مشکلات و ناملایمات برآییم .

اگر چه تاب آوری از رویین تنی و شکست ناپذیری صحبت نمیکند اما کمک میکند تا زندگی کودکان کمتر دچار تنش و آشفتگی باشد.

تاب آوری موجب میشود که کودکان تلخی و اضطراب کمتری را پس از شکست تجربه کنند و چه بسا بهتر بتوانند مسیر زندگی را پی بگبرند.

محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری در بخشی از کارگاه تحلیل تاب آوری کودکان گفت : شکست یک تجربه همگانی و فراگیر است و خواه ناخواه رخ می دهد تاب آوری طرفدار شکست نیست چرا که شکست برای کودکان بخشی از ماجرای ویرانی آنهاست اما بهرحال در زندگی کودکان اتفاق خواهد افتاد چه بهتر آنکه که برای رویارویی موفق با چنین چهره ای از زندگی آموزش دیده و آماده باشیم .

تاب آوری به عنوان یک رویکرد ناظر بر منابع ، استراتژی و راهبردهایی را در تعلیم و تربیت کودکان همراه کرده است که با توسل به آن میتوان تنش و  اضطراب پس از شکست را کاهش و حتی از فرصت هایی که شکست ایجاد می کند نیز برای رشد و قویتر شدن کودکان  استفاده کرد.

محمدرضا مقدسی در کارگاه تحلیل تاب آوری کودکان گفت : در برابر شکست که یک تجربه فراگیر است تاب آوری موفقیت کودکان را صدا میزند. پاسخ ما به شکست میتواند ویرانگی و آشفتگی و یا قدرتمند و شدن و عبور موفقیت آمیز باشد و ما امروز میدانیم اینکه درنهایت کودکان کدام را تجربه خواهند کرد به میزان تاب آوری آنها بستگی دارد.



۱۴۳ بازدید


۱۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .