پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
مطالبه گری و حساسیت زایی، گامی بنیادین در مقابله با مخاطرات

گفتگوی هفته:

''' مطالبه گری و حساسیت زایی، گامی بنیادین در مقابله با مخاطرات""

(یادداشتی با رویکرد آموزشی)

موسسه صدای سلامت کرمانشاه,

 با تکیه بر تجربیات علمی و آمار و ارقام حوادث ناشی از رانندگی که در موارد زیادی منجر به "مرگ " هموطنان عزیز میگردند, مبادرت به تلاشی وسیع و فراگیر در سطح رسانه ها و نیز در نزد مسولان و سازمانهای مرتبط با امور ایمنی، نسبت به اطلاع رسانی علل و چگونگی رخ دادن این تصادفات مرگبار و راهکارهای مقابله با این حوادث، به عموم مردم اقدام می نماید.

 

گرچه موسسات مردم نهاد از امکانات و بضاعت مالی خیلی ضعیف و محدودیت های قانونی و اجرایی برخوردار هستند, اما این عزیزان با احساس مسئولیت  اجتماعی , با عنایت به تعلیمات و اصول دین مبین اسلام با احساس وظیفه انسانی و ملی در راستای آگاه نمودن هموطنان نسبت به انواع ریسک ها منجمله مخاطرات سوانح رانندگی و نیز سایر حوادث مرگ آفرین مینمایند.

واقعه ,,مرگ,, پایان داستان زندگی هر انسانی است ,اما مرگ هایی که ناشی از اشتباهات سهوی و قصور فردی و گروهی ناشی از فقدان دانش و اطلاعات نسبت به پیامدهای رفتارهای ناایمن اتفاق می افتند بسیار دردناک و سخت هستند.

دیدن چهره معصوم کودکانی که بواسطه  تصادفات رانندگی والدین خود را ازدست می دهند,دل همه را بدرد میاورد. 

از خود بپرسیم ما بزرگسالان برای حفظ جان و رفاه این کودکان معصوم که مسولیت حفظ ایمنی و جان و رفاه آنها بعنوان مردان و زنان آینده کشور را بعهده داریم چه اقدامات پیشگیرانه ای انجام داده ایم ؟!

چه بسیار خانواده هایی که در اثر سوانح جان خود را باهم از دست داده اند, بعلت عدم رعایت اصول ایمنی !!!!!

.!!!!همین نا بلد بودنها هرساله موجب مرگ و بروز خسارتها برای تعداد زیادی از هموطنان میگردد !!!!!

چرا علیرغم تلاش ها و اطلاع رسانی سازمانهای متولی ایمنی در کشور باز هم هرساله شاهد تکرار این گونه مرگ ها در جامعه ای که الگوی فرهنگی در منطقه است میباشیم .؟؟؟؟؟

هر ساله حوادث رانندگی موجب مرگ و از کارافتادگی هزاران انسان میشود. تلاشهای وسیع برادران پلیس راهور ناجا و رسانه ملی در کنترل این ریسک جای قدردانی بسیار دارد اما آمار بالای این حوادث نشان میدهد که برای کنترل ریسک های مرگ آفرین ,نیازمند حضور، یاری و مشارکت تمامی سازمانها و انجمن ها و عموم مردم، برای اطلاع رسانی و آگاه سازی هموطنان نسبت به رعایت اصول ایمنی و نیز روش های مقابله با ریسک و حوادث هستیم.

اکنون زمان آن رسیده همه در روند ,,مطالبه گری ,, و  ,,حساسیت زایی ,, یکدیگر نسبت به اعمال ناایمن و شرایط ناایمن مشارکت نماییم و در کنار تبلیغات گوناگون و پر هزینه تجاری در همه جا, به تبلیغ مبارزه با حوادث هم بپردازیم.

حفظ جان انسانها از بلایا نه تنها توصیه دین مبین اسلام است بلکه همه ما در قبال نشر آگاهی در مسیر کنترل حوادث مسولیت و تکلیف شرعی -انسانی و ملی داریم.

در فرهنگی زندگی میکنیم که شعرای آن نه تنها برای حفظ جان انسانها توصیه میکنند بلکه برای حفظ جان جانداران شعر می سرایند!!!!

'''میازار موری که دانه کش است.

که جان دارد و جان شیرین خوش است. ""

لطفا برای حفظ جان انسانها و هموطنان در قبال حوادث قابل پیشگیری، حساسیت زایی را با ترویج آگاهی و ارتقا سطح اطلاعات شهروندان در تک تک منازل شهرها و روستا ها به یک ادای وظیفه حرفه ای و اجتماعی سازمانها و همه مردم تبدیل کنیم.

@asib_kermanshah

به امید کاهش و حذف مرگ ها و مصدوميت های ناشی از سوانح بخصوص تصادفات رانندگی در کشورمان.

امیرعلی بابایی

چهارشنبه ,30 ابان 97



۶۳۹ بازدید


۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .