پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
ورزش چگونه به سلامت روانی کمک میکند
ورزش شما را باهوش‌تر می کند
ورزش میتواند به سلامت روانی کمک کند ورزش کردن خلق و خو را تقویت می‌کند.
ورزش بهترین ابزار در توسعه تاب آوری جسمانی و روانی است ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود
ورزش به سلامت روانی کمک میکند سارا حق بین مترجم و نویسنده در باشگاه تاب آوری نوشت قرار نیست هیچ یک از ما اینشتین شویم ولی میتوانیم به این موضوغع فکر کنیم که 30 دقیقه ورزش در روز می‌تواند از ما یک نابغه بسازد؟
البته که ، اما می‌توانیم به او تا حدودی نزدیک شویم. در واقع لازم نیست یک ستاره فوتبال یا یک ژیمناستیک مدال طلا باشیم، فقط باید اغلب روزها ضربان قلب خود را حدود نیم ساعت بالا ببریم.بنابر همین گزارش از میگنا رسانه سلامت روان کشور ورزش کردن خلق و خو را تقویت می‌کند. ورزش بهترین ابزار در توسعه تاب آوری جسمانی و روانی است ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود که به عنوان بالابر خلق و خوی طبیعی شناخته می‌شود و ثابت شده است که حافظه را بهبود می‌بخشد.

  ورزش کردن انرژی را افزایش می‌دهد.
هرچه بیشتر حرکت کنید، احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. فعالیت بدنی منظم قدرت عضلانی شما را بهبود می‌بخشد و استقامت شما را افزایش می‌دهد و به شما انرژی لازم برای روشن‌تر فکر کردن و ارائه ایده‌های جدید را می‌دهد.


   ورزش کردن تمرکز را افزایش می‌دهد.
ورزش با بالا بردن تمرکز شما برای دو تا سه ساعت بعد، مغز شما را در کوتاه مدت بهبود می‌بخشد. ورزش روزانه در درازمدت، حتی می‌تواند به کاهش پیری مغز و آلزایمر کمک کند.


    ورزش کردن خلق و خو را تقویت می‌کند.
ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود که به عنوان بالابر خلق و خوی طبیعی شناخته می‌شود و ثابت شده است که حافظه را بهبود می‌بخشد. ورزش همچنین باعث ترشح سروتونین می‌شود که خلق و خو را بهبود می‌بخشد و علائم افسردگی را کاهش می‌دهد. محققان ثابت کردند که بزرگسالان افسرده‌ای که به طور منظم ورزش می‌کردند، به اندازه افرادی که با داروی ضد افسردگی درمان شده بودند، بهبود پیدا کردند.


    ورزش کردن به کنترل تکانه‌ها کمک می‌کند.
ورزش با تحریک اندورفین کمک می‌کند که عملکردهای اولویت‌بندی مغز را بهبود بخشد. پس از ورزش، توانایی شما برای مرتب کردن اولویت‌ها بهبود می‌یابد و به شما این امکان را می‌دهد که جلوی حواس پرتی‌ها را بگیرید و بهتر روی کار در حال انجام، تمرکز کنید.

 
    ورزش کردن حافظه را بهبود می‌بخشد.
مغز شما زمانی که بدن شما فعال است بیشتر به خاطر می‌آورد. در آزمایشی از دانش‌آموزان خواسته شد تا یک رشته حروف را حفظ کنند و سپس به آنها اجازه داده شد که بدوند، وزنه بزنند یا ساکت بنشینند. دانش‌آموزانی که می‌دویدند هنگام آزمایش سریع‌تر و دقیق‌تر از دانش‌آموزانی بودند که دو گزینه دیگر را انتخاب کردند.

 
   ورزش کردن بهره‌وری را افزایش می‌دهد.
تا به حال شنیده‌اید که «اگر می‌خواهید کاری انجام شود، آن را به یک فرد پرمشغله بدهید؟» این یک واقعیت ثابت شده است که بهره‌وری باعث بهره‌ری بیشتر می‌شود. وقتی مولد و کارآمد هستیم، به موفقیت بیشتر سوق داده می‌شویم. پس از ورزش در وسط روز کاری، به احتمال زیاد با همکاران خود مهربان‌تر هستیم، عملکرد کاریمان افزایش می‌یابد و مدیریت زمان خود را بهبود می‌بخشیم. همه اینها به یک روز پربارتر تبدیل می‌شود البته بعد از چند دقیقه ورزش!


۱۸۶ بازدید


۰ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این مقاله در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .