پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
اولین جلسه کمیته اجتماعی شورای عالی بانوان استان مرکزی امروز در محل خانه سازمان های مردم نهاد این استان برگزار شد.
روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان مرکزی اعلام کرد:
اولین جلسه کمیته اجتماعی شورای عالی بانوان استان مرکزی  19تیرماه 1395 در محل خانه سازمان های مردم نهاد این استان برگزار شد.
وی گفت:در این جلسه که با حضور آذر قادری از فعالین حوزه اجتماعی و مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان مرکزی، مجتبی دانش فر جامعه شناس و از فعالین اجتماعی، فرامرز آسنجرانی دانشجوی دکترای مشاوره خانواده، سیمین هومن،طاهره قهیه ای، راضیه قربانی و ریحانه بهشتیان از فعالین حوزه اجتماعی بر روی کلیات برنامه جامع کمیته اجتماعی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
توجه به نیازهای بانوان در شاخه های مختلف، تهیه بانک اطلاعاتی از تعداد بانوان در هر شاخه و طرح هایی که توسط سازمان های دولتی و سمن ها اجرا شده و در حال اجرا است، تعیین جامعه هدف و برنامه ریزی در این راستا و نیز، تشکیل اتاق فکر متشکل از اعضای اصلی کمیته اجتماعی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
بر اساس تبادل نظر صورت گرفته در این جلسه در کمیته اجتماعی، بانوان به سه شاخه بانوان مطلقه، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده و بانوان سرپرست خانوار تقسیم بندی شدند.
لازم به ذکر است طبق نظر اعضای حاضر در جلسه تقسیم بندی بانوان طبق شاخه های مذکور تنها به دلیل تعیین جامعه هدف و برنامه ریزی بر اساس این تقسیم بندی است در غیر این صورت خط کشی و تقسیم بندی بانوان و انتخاب نامی خاص برای هر کدام از تقسیم بندی ها جایز    نیست.

همچنین، خدمات رسانی به بانوان در چهار بخش توانمند سازی، نشاط بانوان، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و درمان آسیب ها تقسیم بندی شد.
طبق جمع بندی نظر اعضا در این جلسه مقرر شد بانک اطلاعاتی بر اساس اطلاعات دستگاه های دولتی و سمن ها در خصوص تعداد بانوان در هر کدام از شاخه ها و طرح هایی که توسط بخش دولتی و غیر دولتی در این بخش ها اجرا می شود تهیه شود.
بر این اساس مسئولیت بررسی و ارائه برنامه و طرح در شاخه بانوان مطلقه به جناب آقای آسنجرانی، مسئولیت بخش بانوان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب به خانم قادری، مسئولیت بخش زنان سرپرست خانوار به صورت موقت به سرکار خانم هومن محول شد، همچنین مسئولیت توانمندسازی بانوان نیز، به جناب آقای دانش فر محول شد.
همچنین مقرر شد جهت تعیین مسئولیت بخش نشاط بانوان، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و درمان آسیب های اجتماعی و نیز تشکیل اتاق فکر و تعیین اعضا در جلسه آینده تصمیم گیری شود.


۲۶۶۶ بازدید


۹ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .