پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
چهارمین نشست تخصصی سمن های حوزه فرهنگی و پیشگیری استان تهران
‍چهارمین نشست تخصصی سمن های حوزه فرهنگی و پیشگیری استان تهران  با حضور مدیران عامل و نمایندگان سمن های حوزه مذکور در تاریخ 95/05/13 به میزبانی بنیاد پیشگیری دنیای آینده با دستور جلسه بحث و بررسی در خصوص شبکه سازی و سطح بندی سمن های حوزه فرهنگی و پیشگیری از ساعت 10 الی 12:30 برگزار گردید.
این نشست با حضور، سخنرانی و پرسش و پاسخ چند مهمان ویژه از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، اداره کل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران، معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی تهران بزرگ(فاتب) و سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران تشکیل گردید.
آقای رحیمی دبیر کمیته توسعه مشارکت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: از بین 39 سمن ثبت شده در استان تهران 34 سمن در این دوره از سطح بندی شرکت و مدارک خود را ارائه نمودند و تا هفته آینده نتایج به اطلاع سمن ها خواهد رسید.
خانم روشندل رئیس اداره اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ضمن ابراز خوشحالی از آشنایی با جمع حاضر و ظرفیت بالای سمن ها اظهار داشتند که در خصوص آموزش و برگزاری همایش در محیط های شغلی و شهرک های صنعتی نیازمند مشارکت و تعامل با سمن ها می باشند و در خصوص توسعه مشاغل خانگی و اشتغال بهبودیافتگان و اعطای تسهیلات به واجدین شرایط اعلام آمادگی نمودند.
آقای دکتر اکباتانی نماینده اداره کل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران در نشست حاضر با تاکید بر اهمیت فعالیت مراکز مردم نهاد و سمن ها در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی از حمایت استانداری تهران در راستای توسعه مشارکت های مردمی خبر داد.
در ادامه خانم حسین نژاد نماینده اداره مشارکت های مردمی معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی تهران بزرگ(فاتب) آمادگی نیروی انتظامی برای مشارکت با سمن های فعال را اعلام داشتند و نحوه ارتباط گیری صحیح با حوزه مربوطه را ابراز داشتند.
آقای گودرزی نماینده معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ضمن بیان این نکته که سپاه دیگر نیروی نظامی نیست به توصیف برنامه های اجتماعی و فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخته و اعلام نمودند که سپاه با داشتن ظرفیت های مردمی و پشتیبانی آمادگی حمایت از فعالیت های مردم نهاد موثر در اجتماع را دارد.
آقای نیک آئین مدیرعامل بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت دنیای آینده در مصاحبه با خبرنگاران گفت : سازمان های مردم نهاد به عنوان تبلور سرمایه های اجتماعی در جامعه تلقی شده و دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی می باشد، عدم توجه مسئولین به ماهیت و کارکرد این مراکز می تواند موجب تضعیف عملکرد و تبدیل تشکل های مردم نهاد به پیمانکاران اجتماعی گردد. برگزاری سلسله نشست های تخصصی سمن های حوزه پیشگیری و فرهنگی استان تهران، مقدمه ای در ایجاد شبکه کشوری سمن های پیشگیری و فرهنگی به منظور هم افزایی و تقویت فعالیت مربوطه با حفظ استقلال و پایبندی به اصول اساسی فعالیت های مردم نهاد می باشد.
جلسه با پرسش و پاسخ بین نمایندگان سمن ها و میهمانان و سپس صرف ناهار و جلسات کوتاه غیررسمی بین مدیران محترم سمن های حوزه پیشگیری، به پایان رسید.


۲۰۷۳ بازدید


۸ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .