پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
نشست علمی_تخصصی پیشگیری از خودکشی در بروجن برگزار شد
جلسه پیشگیری از خودکشی ،در شهرستان بروجن با حضور مسئول امور اجتماعی فرمانداری  و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان بروجن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
محمد رزازی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بروجن ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه با اشاره به اینکه آسیب اجتماعی سن و سال ثابتی ندارد، گفت: توجه به خودکشی از نظر مسائل جامعه شناسی و فرهنگ شهرنشینی اشاره کرد و گفت: هدف از این جلسه نگاه نافذ و دقیق به این مساله و ضرورت اتخاذ راهکارهای مناسب و سیاستگذاری مداخله ای در شهرستان است.
رزازی ضمن بیان این مطلب که خودکشی همانند ناهنجاریهای دیگر جامعه، دارای عواقب و پیامدهای سخت فردی و اجتماعی است ، گفت: افرادی که خودکشی می‏کنند باید بدانند که این عمل در دین مبین اسلام اقدامی نکوهیده است.
وی با اشاره به نقش خودکشی در وقوع خودکشی های بعدی خاطر نشان کرد: در اکثر موارد موضوعات اجتماعی و عدم آگاهی اقشار مختلف جامعه از عوامل بروز چنین مساله ایی می باشد و در بسیاری موارد فرد اقدام کننده ، خودکشی را بعنوان یک راه حل در نظر می گیرد.
رزازی توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در پیشگیری از خودکشی و اورژانس فوریتهای اجتماعی ۱۲۳ ارائه نمود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بروجن تکرار خودکشی افراد در سطح این شهرستان را برای سلامت روحی جوانان بسیار مضر عنوان کرد و یادآور شد: در دنیای امروز مشخص شده است که بیماری های روانی مسری هستند و احتمال سرایت این بیماری ها به دیگر اعضای خانواده نیز وجود دارد و ضرورت توجه جدی به این مقوله و اتخاذ راهکارهای مناسب پیشگیری از خودکشی بیش از پیش در شهرستان احساس می شود که وقوع چنین امری نیازمند همکاری منسجم بین بخشها ، گروهها و ادارات مرتبط و به ویژه سازمان های مردم نهاد شهرستان هستند.
رزازی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و نقش مردمی آن میتواند موثر و مفید باشد و عنوان کرد: وی افزود:جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی شهرستان بروجن تاکنون اقدامات موثر و پیشگیرانه انجام داده است 
وی گفت: نیروهای جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی با مشارکت مردم به شناخت مسائل و مشکلات می‌پردازند و با استفاده از توانایی‌های خود اقدام به رفع مشکلات و برآورده کردن نیازهای جامعه می‌کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بروجن گفت: پس از راه اندازی مجدد جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی شهرستان بروجن اقدامات بسیار رضایت بخشی صورت پذیرفته است و این جمعیت و تیم های اجتماع محور را بازوی توانمند بهزیستی برشمرد و بیان نمود باید ادارات کارها را بر عهده سازمان های مردم نها  بسپارند و از آنان حمایت نمایند تا بتوانیم نتیجه مطلوبی بگیریم.

در ادامه دکتر مجید فیاضی روانپزشک و مشاور برنامه های بهداشت روان در نشست به معضلات و عوامل خودکشی همچنین راهکارهای کاهش و پیشگیری از این معضل اجتماعی پرداخت.
فیاضی گفت : با توجه به اینکه انسان بصورت غریزی میل به بقاء و تمایل به زیستن دارد شرایطی در زندگی برای وی بوجود می آید که زندگی را برای وی غیر قابل تحمل نموده و وی به صورت آگاهانه تصمیم به خودکشی می گیرد. وی از عوامل موثر در خودکشی اختلالات روانی و عاطفی ، تحصیلات پایین افراد ،درآمد کمتر ، بیماری روانی و افسردگی و سابقه خانوادگی عنوان نمود.
وی از دیگر عوامل خودکشی به عدم مهارتهای زندگی فرد و عدم قدرت پذیرش در بسیاری از مسائل فردی و شخصیتی ذکر نمود و افزود : متاسفانه بیشترین آمار خودکشی مربوط به نوجوانان بوده است. وی تصریح کرد: شناسایی، ارجاع و درمان اختلالات روانی گام مهمی در پیشگیری از خودکشی می باشد.
این نشست با حضور روسای ادارت شهرستان بروجن و باهمکاری اورژانس اجتماعی شهرستان بروجن و جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن در سالن فرمانداری شهرستان برگزار گردید.
و باتوجه به اهم موضوع مقرر گردید در جلسات آتی با حضور دیگر سازمانهای مردم نهاد شهرستان بروجن برگزار گردد.


۱۷۷۹ بازدید


۱۳ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .