پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
همایش توانمندسازی،هویت بخشی و جامعه پذیری (2)
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، برقراری ارتباط بین سمن ها با اتاق اصناف کشور، ایجاد مرکز کاریابی تخصصی برای معرفی فرصت های شغلی به بهبودیافتگان و تشکیل انجمن صنفی تخصصی برای این سمن ها را سه اقدام موثر برای توانمندسازی و کارآفرینی بهبودیافتگان از اعتیاد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد لطفی نژاد روز دوشنبه در همایش «توانمندسازی، هویت بخشی و جامعه پذیری بهبودیافتگان اعتیاد و صیانت از خانواده آن ها» افزود: اعتقاد من برون سپاری تصدی گری ها به خصوص در کارهای بزرگ است.
وی تصریح کرد: در عرصه پیشگیری و مبارزه با پدیده اعتیاد هم نظر من واگذاری امور به سمن هاست زیرا دولت به تنهایی توانایی انجام کارهای بزرگ را ندارد.
لطفی نژاد با اشاره به ضرورت کارآفرینی برای بهبود یافتگان از اعتیاد افزود: اشتغال برای افراد هویت شخصی ایجاد می کند و تا زمانی که برای بهبودیافتگان هویت فردی ایجاد نشود، امکان پذیرش آنان از سوی اجتماع و ایجاد هویت اجتماعی برای آنان وجود ندارد.
وی برای تسهیل در کارآفرینی بهبودیافتگان از اعتیاد سه راهکار پیشنهاد کرد و گفت: نخستین راهکار ایجاد ارتباط بین اتاق اصناف کشور و تشکل های غیردولتی و سمن های فعال در این عرصه است که ما توانایی این کار را داریم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ایجاد مرکز کاریابی اختصاصی زیرپوشش سمن های فعال این حوزه را راهکار دیگر کارآفرینی برای بهبودیافتگان عنوان کرد و افزود: فرصت های شغلی مناسب از طریق این مرکز به بهبودیافتگان معرفی خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ایجاد مراکز کاریابی اختصاصی زیرپوشش سمن های فعال این حوزه را راهکار دیگر کارآفرینی برای بهبودیافتگان عنوان کرد.
لطفی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین به منظور تشویق، بخشی از فعالیت های بیمه بیکاری که درآمد بالا و غیرقابل تصوری دارد به این مرکز کاریابی داده خواهد شد.
وی به آخرین راهکار خود اشاره و پیشنهاد کرد که سمن های فعال در این عرصه با هم یک انجمن صنفی تشکیل دهند تا علاوه بر پیدا کردن شخصیت حقوقی، از تسهیلات این حوزه هم برخوردار شوند.
لطفی نژاد خاطرنشان کرد: انجام کار گروهی و تشکیل این انجمن در پیشبرد امور بسیار اثربخش است.
وی یادآور شد: تا زمان ابلاغ برنامه ششم توسعه، این اداره کل امتیازات بند و ماده 80 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور را در اختیار سمن های فعال در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد قرار خواهد داد.
همایش توانمندسازی، هویت بخشی و جامعه پذیری بهبودیافتگان از اعتیاد و صیانت از خانواده آن ها روز دوشنبه با حضور جمعی از مدیران استانی و اعضای سمن های فعال این عرصه در سالن همایش های مجتمع فرهنگی شقایق تهران برگزار شد.
تهرام/2079/7247//1625



۱۴۹۶ بازدید


۳ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .