پایگاه جمعیت همیاران
سلامت روان اجتماعی ایران
گشت رصدی آسمان شب بام ایران ویژه خانواده های بروجنی برگزار شد
رصد آسمان بام ایران به منظور آشنایی بیشتر خانواده‌ها با نجوم ویژه خانواده ها در سیاسرد بروجن برگزار شد.

سعید قوامی مدیر عامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن گفت : رصد خانوادگی آسمان بام ایران در راستای ترویج علم نجوم و همچنین آشنایی عموم شهروندان با دانش ستاره شناسی و رصد زیبایی های آسمان شب رصد خارج از شهر و بصورت خانوادگی ویژه عموم با استقبال شهروندان برگزار شد.
قوامی هدف برگزاری چنین برنامه هایی را بصورت خانوادگی ایجاد روحیه نشاط و شاداب سازی بین خانواده ها و ارتباط موثر بین خانواده ها عنوان کرد و گفت: تماشای آسمان شب فرصت مغتنمی است برای افرادی که می‌خواهند عظمت خالق را از دریچه‌ای دیگر نظاره‌گر باشند.
مدیر عامل جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی پویا شهرستان بروجن گفت: برنامه رصد آسمان شب را ویژه خانواده ها همراه با ویژه برنامه های رصدی، رصد اجرام شگفت انگیز آسمانی، جهت یابی، قبله یابی، آشنایی با صور فلکی ،رصد آسمان پر ستاره، جهت یابی، ، رصد اجرام عمقی آسمان مانند خوشه های ستاره ای سحابی ها و همچنین کهکشان ها و رصد سیارات از جمله برنامه هایی است که در این رصد به علاقمندان و حاضرین ارائه گردید.
 
در این رصد سهراب کریمی بروجنی رابط ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) در سخنان کوتاهی به تشریح آسمان از منظر قرآن اشاره کرد و گفت : درآیاتی از قرآن ، خداوند انسان را به تفکرفراخوانده است و علم نجوم که درآسمان شب سیرمی کند درمقابل خود ، آسمانی را پر از رمزو راز می بیند ، وقتی به آسمان پرستاره نگاه می کنیم ، بدون درنگ و ناخودآگاه متوجه می شویم که این شکوه و عظمت ، خالقی قادر ، حکیم و توانا دارد و باید اذعان کرد که علم واقعی اینست که انسان با نگاه و نظاره بر مخلوقات ، پی به وجود خالق هستی ببرد و این مهم جز با دقت و تفکر در کائنات میسّر نیست.

کریمی در ادامه به بحث نجوم و چگونگی رصد در آسمان پرداخت و گفت: آسمان شب یکی از نعمت‌های طبیعت است که خداوند آن را در اختیار بشر قرار داده تا بتواند با آن رابطه برقرار کرده و از آن به عنوان راهنما و آزمایشگاه نجومی استفاده کند.

وی تصریح کرد: نجوم دارای دو بخش تئوری و عملی است و در واقع به زبان ساده‌تر آسمان شگفت انگیز بالای سر ما آزمایشگاه پیچیده طبیعت است که به ودیعه در خدمت انسان قرار گرفته است.

در این رصد شرکت کنندگان  با مفاهیمی از قبیل آَشنایی با منظومه شمسی (سیارات) ، ستاره ها و انواع آن، اهله ماه (فازهای ماه)، کهکشانه، سحابی ها، صور فلکی، رصد اجرام رژف آسمان بصورت عملی وتئوری آشنا وبا دوربین مخصوص نجومی به صورت عملی به رصد آسمانی پرداختند.
 
این رصد به همت جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی شهرستان بروجن ، ستاد استهلال شهرستان بروجن پایگاه خبری تحلیلی بروجن سلام برگزار شد.


۱۰۱۳ بازدید


۱۲ امتیاز


۰ نظر
نظرات کاربران


هنوز هیچ نظری ثبت نشده است !
نظر شما چیست ؟!
شما نیز می توانید نظر خود را راجب این خبر در زیر بنویسید !
نام کامل شما * :
نام کامل خود را وارد کنید !
آدرس ایمیل شما :
آدرس ایمیل خود را وارد کنید !
متن نظر شما :
نظر خود را به فارسی در بالا بنویسید !
کد امنیتی :
کد امنیتی روبرو را وارد نمایید !
انسان خوشبخت نمی شود اگر برای خوشبختی دیگران نکوشد !
شما هم می توانید در این کار سهیم باشید ! کمک های مالی شما مایه دلگرمی ماست !
دریافت کمک های مردمی
جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران
جمعیت همیاران سلامت روان با هدف افزایش توانمندی اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش سطح سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می نماید. باور ما بر این است که با افزایش مشارکت جویی و احترام به خرد جمعی و رویکرد تسهیل گرانه می توانیم در ارتقای سطح کیفیت زندگی اقشار جامعه تاثیر داشته باشیم. این سایت با همت و تلاش و پیگیری مستمر جناب آقای حمید بیخسته مدیر روابط عمومی جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کشور در سال 1395 راه اندازی گردید.
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی ایران می باشد .
Copyright © 2015 for HamyaranIran.ir , By SmProgram web Developer , All rights reserved .